קלף השוטה וסוד המספר אפס

קלף השוטה וסוד המספר אפס.

את הארקאנה הגדולה בחפיסת הטארוט, פותח קלף שמספרו 0  זהו קלף השוטה.

נראה גבר צעיר, מאושר, לבוש היטב ולידו כלבלב לבן מקפץ (חברו הטוב של האדם)

בידו האחת הוא מחזיק מקל עם שק ובו צידה לדרך ובידו השנייה פרח לבן (פרחים לבנים המופיעים בקלפים הם תמיד סמל לתמימות וטוהר), לראשו של השוטה מתנוססת נוצה המרמזת לנו על קלילות ונסיקה, והוא עומד, כמעט מזנק מקצהו של צוק. ברקע נראית שמש לבנה והרים משוננים ומושלגים.

הקלף מסמל יציאה למסע מתוך אמונה תמימה ואופטימית שהכול יהיה טוב.

האפס בארקאנה הגדולה מתחיל את מסע הנשמה כשהיא טהורה ומזוככת. הנשמה הנאיבית.

כשהקלף יוצא בפריסות הוא יגיד לנו לפעול מתוך אמונה שהכל יהיה בסדר. בהיבט שלילי הוא יבקש מאיתנו להיות פחות תמימות ולהבחין בסכנות שעלולות לצוץ בדרך.

פרט מעניין נוסף הוא שהשוטה גם סוגר את הארקאנה הגדולה. הוא מופיע וחוזר לאחר קלף העולם, כי כמו שאומרים "כל סוף הוא התחלה של משהו אחר" כל יציאה של השוטה למסע היא עוד סיבוב בספירלת ההתפתחות שלנו ולאחר שסיימנו, אנחנו מוזמנות לעלות למדרגה הבאה באמונה שיהיה טוב.

האפס בצורתו הוא עגול וחלול. הוא הראשית, הריק, , "מצב האפס", הוא הכלום אבל הוא גם הכול.

0 לכשעצמו הוא כלום אך כל ספרה שנוסיף לה 0 מימינה- תתעצם פי 10.

ה 0 לא תמיד היה קיים. בעבר כתיבת מספרים שמנו מאות ואלפים הייתה מסובכת מאוד וכללה כתיבה של ספרות רבות כדי לציין מאות ועשרות זה ליד זה.

הממצא הארכיאולוגי הראשון שבו מופיעה הסִפרה אפס הוא לוח משנת 876 לספירה מאזור גווליאור בהודו.

מהודו האפס עשה דרכו אל עמי האסלאם והגיע אל המתמטיקאי- אסטרונום- אסטרולוג-  גיאוגרף אבו-ג'עפר מוחמד אבן-מוסא אל-ח'ואריזמי שפיתח את תורת האלגברה ועל שמו נקרא ה"אלגוריתם" ועוד שיטות מתמטיות רבות.

רק במאה ה11 בעזרתו של אברהם אבן עזרא שעשה מסעות באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה ומשם חזר לאירופה, הגיע ה 0 גם לשם אך עדיין לא התבסס, הפריצה המשמעותית של ה 0 לחיי האירופים הגיע אם כן, באמצעות ליאונרדו פיבונצ'י – אותו מתמטיקאי איטלקי ידוע שבעצם אחראי לשיטה העשרונית ונחשב לאביה.

השיטה העשרונית והשימוש ב 0 נכנסו סופית לשימוש נפוץ באירופה רק במאה ה 16 והאפס ביסס את מעמדו למה שמוכר כיום כשהיום אפילו יש את השיטה הבינארית שתופסת מקום נרחב בחיינו המבוססת על 1 ו- 0 בלבד.

 

ליעוצים ולימודים ניתן לפנות אלי ב 050-7468432

הילה טארוט

שתפו מאמר זה

מאמרים נוספים
שאולי יעניינו אותך