משמעות הצבעים בקלפי הטארוט

צבעים בטארוט

אחד הדברים שמשכו את עיניי בקלפי הטארוט הוא הצבעוניות השוקקת.

בתחילת ההכרות עמם הבנתי שהאופן בו הצבעים מופיעים רומז על משהו וככל שהתעמקתי בקלפים ושאבתי ידע ממקורות שונים, גיליתי שהצבעים מהווים חלק חשוב ביותר באנרגיה שהקלף מקרין ובפרשנות.

מי שמכיר את צבעי הצ'אקרות ימצא דמיון גם בין הפרשנויות שלהם לפרשנויות של צבעי הטארוט מאחר ובטארוט יש מידע ורמיזות גם מתורה זו ומתורות פסיכולוגיות שונות.

בטארוט כל פרט חשוב!

כל כתם צבע נמצא שם מסיבה מסויימת, בחירת צבעי הרקע, לבוש הדמויות, גווני השמיים או האדמה שמצויירים על הקלף. האביזרים, בע"ח ואפילו העוצמה של הצבע והגוון וחובה להתייחס להכל. היעדר צבע מסויים גם מעיד על משהו או על חוסר.

 

נתחיל בשחור ( הצבע האהוב עליי באופן אישי) – בטארוט יסמל את תת המודע, הצדדים האפלים באישיות, מסתורין, פחדים פנימיים, מצוקה משמעותית וארועים קשים.

אפור –  בטאורט יתפרש כצבע המעיד על ניטרליות, פאסיביות, אפאטיות, דיכאון, ערפול ובלבול. בהיבט חיובי מעיד לעיתים על ויתור על האגו ממקום רוחני.

חום – יעיד על חיבור לקרקע ו"ארציות", יציבות, סטאביליות, לעיתים יעיד על תקיעות מסויימת.

אדום – עוצמה וכוח, נחישות, תשוקה ורצונות חיוניות ותאוות חיים, ככל שצבע זה בולט יותר בקלף כך הוא "מגביר" את התכונות הנמנות. דמויות רבות בטארוט לובשות גלימה בצבע זה ולא סתם….

כתום – צבע של התלהבות, הצלחה שגשוג, לעיתים יעיד על מיניות  ותשוקה.

צהוב – צהוב בטארוט מגיע בכמה גוונים בעלי משמעויות שונות. הגוון הבהיר  והחי מעיד על חיוניות וויטאליות, אושר ושמחה – יותר מידי ממנו עד כדי צבע חרדל גם יכול להעיד על "סינוור" ואי ראיית המציאות כפי שהיא. כשהצהוב מתקשר עם צבע זהב בטארוט הוא יעיד על יוקרה, מעמד גבוה ושגשוג.

ירוק – צבע של אפשרויות חיוביות הפתוחות בפני השואל. צמיחה, פריחה ושגשוג, פריון, אהבה, הרמוניה ותקווה.

כחול וטורקיז – ביטוי, איזון רגשי ורוחניות גבוהה ומאוזנת, אמון ונאמנות, ידע מאומת ונכון, אמת וכנות, טוהר מידות, אמון, טוהר וכנות פנימיים של השואל. יש לשים לב אם הצבע הוא כחול או טורקיז כי המשמעויות מעט שונות.

סגול – יצירתיות, חוכמה וידע, איכותיות, אצילות, כבוד ומשמעות.

לבן – כפי שאנו מכירים אותו בתרבויות רבות מעיד על שלמות ללא רבב, התחלות חדשות, אור והארה ותודעה ממקום גבוה.

לסיכום – כפי שנאמר "החיים הם לא שחור או לבן" ובטארוט רואים את כל גווני הקשת. כמובן שיש עוד המון פרמטרים שיש לקחת בחשבון ולשקלל בזמן הקריאה.

 

 

ליעוצים ולימודים ניתן לפנות אלי ב 050-7468432

הילה טארוט

שתפו מאמר זה

מאמרים נוספים
שאולי יעניינו אותך